Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób
Forma szkolenia: warsztatowa
Rodzaj szkolenia: szkolenie z kompetencji miękkich
Szkolenie ma na celu rozwijanie umiejętności współpracy i komunikacji w grupie. Uczestnicy będą mieli okazję poznać różne modele pracy zespołowej oraz techniki efektywnego rozwiązywania konfliktów. W ramach szkolenia zrealizowane zostaną interaktywne ćwiczenia, które pozwolą na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Uczestnicy nauczą się również, jak wykorzystać otwartą komunikację w zespole do osiągania lepszych wyników oraz jak budować zaufanie i zaangażowanie w grupie.
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w zespołach oraz liderów, którzy pragną poprawić atmosferę współpracy i zwiększyć efektywność działań zespołowych.
WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane z komunikowaniem się w zespole
1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia
2. Otwarcie szkolenie
3. Przedstawienie celów szkolenia i agendy
4. Przedstawienie się uczestników
5. Pre-test
6. Osobiste doświadczenia uczestników związane z komunikowaniem się z innymi członkami zespołu
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
1. Charakterystyka procesu komunikacji
Model komunikacji – nadawca i odbiorca komunikatu oraz kanały komunikacyjne
Zniekształcenia informacji w procesie komunikacji
Rola schematów myślowych w procesie komunikacji
2. Techniki komunikacyjne budujące efektywną komunikację
Aktywne słuchanie
Pytania
Parafraza
KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA
1. Komunikaty w procesie komunikacji
Sposoby formułowania komunikatów zapobiegające zniekształceniom informacji
Bariery komunikacyjne
2. Rola mowy ciała w procesie komunikacji
Z perspektywy nadawcy komunikatu
Z perspektywy odbiorcy komunikatu
DOBRA KOMUNIKACJA W ZESPOLE
1. Budowanie zaufania w zespole
a. Budowanie komunikatów w oparciu o otwartą komunikację w zespole
b. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych
2. Narzędzia budujące dobrą współpracę w zespole
a. Okno Johari
b. Udzielanie informacji zwrotnej
c. Przyjmowanie informacji zwrotnej
3.Post-test
4.Ankieta - KOS
5.Podsumowanie szkolenia
PO SZKOLENIU UCZESTNICY:
1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia
2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania
3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego
DEDYKOWANI TRENERZY
JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę
adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice
Website created in the WebWave website builder