Czas trwania: 2 dni - 16 godzin dydaktycznych
Liczebność grupy: 7 - 12 osób
Forma szkolenia: warsztatowa
Rodzaj szkolenia: stacjonarne
Miejsce szkolenia: Katowice
Cele szkolenia
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
Rozróżnia prezentacje naukowe, popularnonaukowe i biznesowe oraz rozumie ich cele.
Umie dostosować treść, styl i język prezentacji do odbiorców różnych formatów.
Potrafi zaprojektować spójną strukturę prezentacji (wstęp, rozwinięcie, zakończenie) dostosowaną do typu wystąpienia.
Tworzy czytelne, estetyczne i dostępne slajdy z wykorzystaniem narzędzi prezentacyjnych.
Dobiera odpowiedni układ prezentacji do kontekstu
Świadomie pracuje głosem, kontaktem wzrokowym i mową ciała.
Angażuje odbiorców i utrzymuje ich uwagę przez całe wystąpienie.
Stosuje skuteczne techniki retoryczne
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ I - PODSTAWY SKUTECZNEJ PREZENTACJI
MODUŁ I Rodzaje i cele prezentacji
1. Czym różnią się prezentacje: naukowa, popularnonaukowa, biznesowa?
2. Cele i odbiorcy (naukowi/nienaukowi): co ich interesuje i jak do nich mówić?
MODUŁ II Projektowanie prezentacji - dobre i złe praktyki
1. Analiza autentycznych przykładów prezentacji wyników badań (naukowych i popularyzatorskich)
2. Najczęstsze błędy w prezentowaniu danych naukowych - jak ich unikać
MODUŁ III Slajdy, które wspierają przekaz (PowerPoint i inne narzędzia)
1. Jak tworzyć przejrzyste, logiczne i estetyczne slajdy?
2. Zasady dostępności (kolorystyka, kontrast, tekst alternatywny)
3. Efektywne wykorzystanie funkcji programu
4. Jak nie przesadzić z treścią?
DZIEŃ II - PRAKTYKA PREZENTACYJNA I STORYTELLING
MODUŁ IV Struktury prezentacji - wybór najlepszej formy
1. Jak tworzyć logiczną i angażującą strukturę prezentacyjną dla prezentacji naukowych
2. Dobór struktury do odbiorców: eksperci naukowi, komisje grantowe, inwestorzy, ogół społeczeństwa
MODUŁ V Komunikacja werbalna i niewerbalna
1. Techniki kontaktu wzrokowego i pracy głosem
2. Mowa ciała jako proces przekazu
3. Styl i język dopasowany do grupy
MODUŁ VI Otwarcie i zakończenie prezentacji
1. Jak zacząć, by przyciągną uwagę?
2. Jak zakończyć, by zostać zapamiętanym?
3. Sprawdzone schematy otwarć i zamknięć
MODUŁ VII Część główna - angażowanie i utrzymywanie uwagi
1. Techniki retoryczne: pauzy, pytania, przykłady, emocje
2. Storytelling jako klucz do lepszego zrozumienia
3. Mini warsztaty i mikro-prezentacje uczestników
4.Ankieta - KOS
5.Podsumowanie szkolenia
PO SZKOLENIU UCZESTNICY:
1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia
2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania
3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego
DEDYKOWANI TRENERZY
JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę
adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice
Website created in the WebWave website builder