Zarezerwuj usługę

 

Szkolenie dotyczące Zarządzania zespołem wielopokoleniowym

Zrozumienie różnic między różnymi pokoleniami.

Rozwój kompetencji menedżerskich w obszarze skutecznego zarządzania zespołem złożonym z osób w różnym wieku.

Udoskonalenie umiejętności radzenia sobie z różnorodnością w zespole spowodowaną różnicami wiekowymi.

 

photo of brown lion
amazing in every way sign
man sitting on mountain cliff facing white clouds rising one hand at golden hour
person in black long sleeve shirt holding persons hand
woman in black and white checkered long sleeve shirt sitting beside man in green crew neck

Oswajanie stresu

 

Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób

Forma szkolenia: warsztatowa

Szkolenia ma na celu dostarczenie uczestnikom narzędzi do efektywnego zarządzania stresem. Szkolenie obejmuje techniki relaksacyjne, strategie radzenia sobie z presją oraz praktyczne ćwiczenia, które pomagają w osiągnięciu równowagi emocjonalnej i poprawie jakości życia.

 

STRES W ŻYCIU - WPROWADZENIE

1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia

2. Pre-test

3. Sytuacje stresowe w życiu - opis doświadczeń

4. Podstawowe pojęcia: 

    a. stres, eustres, dystres

    b. fazy stresu

    c. stresory

    d. psychiczne, emocjonalne, fizyczne, behawioralne objawy stresu

5. Skala napięć Holmesa i Rahe'a. Diagnoza czynników generujących stres - test

 

STYLE REAGOWANIA NA STRES

1. Styl skoncentrowany na zadaniu

2. Styl skoncentrowany na emocjach

3. Styl polegający na unikaniu

4. Korzyści ze stosowania określonych stylów reagowania na stres

 

KONTROLOWANIE REAKCJI CIAŁA NA STRES - TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM. 

JEDZENIE, AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA I SEN

1. Wpływ tego co i jak jemy na redukcję stresu

  1. Hormony stresu

  2. Sposób jedzenie a stres

2. Wpływ niektórych pokarmów na redukcję stresu - dieta antystresowa

3. Wpływ aktywności fizycznej na redukcje stresu

4. Higiena snu

 

STRES A EMOCJE I PSYCHIKA

1. Emocje i ich rola w życiu i funkcjonowaniu człowieka

2. Reakcje emocjonalne na stresory

3. Reframing - przeramowanie myśli

3.Post-test

4.Ankieta  - KOS

5.Podsumowanie szkolenia

Poznaj siebie - co sprawia, że "chce mi się chcieć"

 

Czas trwania: 1 dzień
Liczebność grupy: 7 - 12 osób

Forma szkolenia: warsztatowa

Szkolenia ma na celu rozwój osobisty uczestników. Uczestnicy odkryją swoje motywacje, wartości oraz cele życiowe, co pozwoli im lepiej zrozumieć siebie i zwiększyć wewnętrzną motywację do działania w różnych obszarach życia.

 

WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane
z motywacją do działania

1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia

2. Osobiste doświadczenia uczestników związane z motywacją i zaangażowaniem się w działanie

 

MOTYWACJA WYBRANE TEORIE

1. Teorie motywacji

  1. Piramida Dilts'a

  2. Piramida potrzeb wg Maslowa

  3. Teoria dwuczynnikowa Herzberga

2. Podejście do motywowania przez poczucie sensu wg Viktora E. Frankla

 

AUTODIAGNOZA

1. Koło życia

2. Matryca aktywności

3. Subiektywna mapa myśli

4.Ankieta  - KOS

5.Podsumowanie szkolenia

Asertywność w praktyce

 

Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób

Forma szkolenia: warsztatowa

Szkolenia z asertywności ma na celu rozwijanie umiejętności skutecznej komunikacji oraz wyrażania swoich potrzeb   i emocji w sposób szanujący zarówno siebie, jak i innych. Uczestnicy poznają techniki, które pomogą im radzić sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych, a także nauczą się, jak stawiać granice. Szkolenie obejmuje ćwiczenia praktyczne, które pozwalają na zastosowanie zdobytej wiedzy w codziennym życiu. Dzięki temu uczestnicy zyskają większą pewność siebie oraz umiejętność komunikacji z innymi opartą na poszanowaniu praw swoich i innych,          co pozytywnie wpłynie na ich relacje zawodowe i osobiste.

 

WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane
z przyjmowaniem różnych postaw w życiu

 

1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia   
2. Pre-test

3. Postawy jakie przyjmuje w relacjach interpersonalnych

    a. Charakterystyka postaw: agresywnej, uległej, manipulacyjnej i asertywnej

    b. Źródła i przyczyny przyjmowania różnych postaw

4. Charakterystyka zachowań asertywnych

    a. Zalety komunikacji asertywnej, podstawy teoretyczne, istota komunikatów asertywnych

    b. Typy problemów z przyjmowaniem postawy asertywnej

 

BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ

1. Budowanie poczucia własnej wartości

  1. Świadomość własnego potencjału
  2. Jak korzystać z praw osobistych przy budowaniu postawy asertywnej
  3. Wszystko zaczyna się w głowie, czyli monolog wewnętrzny - komunikacja z samym sobą jako zagrożenie lub wzmocnienie

2. Budowanie i umacnianie głosu "Dorosłego" wspierające budowanie postawy asertywnej

  1.  Wewnętrzne siły, które kierują naszą aktywnością: siła osobistych potrzeb, siła norm i powinności oraz siła decyzji
  2. Rozstrzyganie wewnętrznego sporu przez dominację
  3. Rozstrzyganie wewnętrznego sporu przy użyciu głosu "Dorosłego"

 

ZACHOWANIA ASERTYWNE

 

1. Asertywna odmowa

  1. Model asertywnej odmowy
  2. Techniki wspierające asertywną odmowę: "zdarta płyta", "ugięcie się", "jestem słoniem"

2. Asertywne techniki obronne

  1. Asertywna konfrontacja przekonań
  2. Asertywne reagowanie na krytykę

3.Post-test

4.Ankieta  - KOS

5.Podsumowanie szkolenia

Warsztat pracy zespołowej

 

Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób

Forma szkolenia: warsztatowa

Szkolenia ma na celu rozwijanie umiejętności współpracy i komunikacji w grupie. Uczestnicy będą mieli okazję poznać różne modele pracy zespołowej oraz techniki efektywnego rozwiązywania konfliktów. W ramach szkolenia zrealizowane zostaną interaktywne ćwiczenia, które pozwolą na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Uczestnicy nauczą się również, jak wykorzystać otwartą komunikację w zespole do osiągania lepszych wyników oraz jak budować zaufanie i zaangażowanie w grupie. 

Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w zespołach oraz liderów, którzy pragną poprawić atmosferę współpracy i zwiększyć efektywność działań zespołowych.

 

WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane z komunikowaniem się w zespole

1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia

2. Otwarcie szkolenie

3. Przedstawienie celów szkolenia i agendy

4. Przedstawienie się uczestników

5. Pre-test

6. Osobiste doświadczenia uczestników związane z komunikowaniem się z innymi członkami zespołu

 

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

1. Charakterystyka procesu komunikacji

  1. Model komunikacji – nadawca i odbiorca komunikatu oraz kanały komunikacyjne

  2. Zniekształcenia informacji w procesie komunikacji

  3. Rola schematów myślowych w procesie komunikacji

2. Techniki komunikacyjne budujące efektywną komunikację

  1.  Aktywne słuchanie

  2. Pytania

  3.  Parafraza

 

KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA

1. Komunikaty w procesie komunikacji

  1. Sposoby formułowania komunikatów zapobiegające zniekształceniom informacji

  2. Bariery komunikacyjne

2. Rola mowy ciała w procesie komunikacji

  1. Z perspektywy nadawcy komunikatu

  2. Z perspektywy odbiorcy komunikatu

 

DOBRA KOMUNIKACJA W ZESPOLE

1. Budowanie zaufania w zespole

     a. Budowanie komunikatów w oparciu o otwartą komunikację w zespole

      b. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych

2. Narzędzia budujące dobrą współpracę w zespole

      a. Okno Johari

      b. Udzielanie informacji zwrotnej

      c. Przyjmowanie informacji zwrotnej

3.Post-test

4.Ankieta  - KOS

5.Podsumowanie szkolenia

Szkolenie z komunikacji

 

Czas trwania: 1 dzień
Liczebność grupy: 7 - 12 osób

Forma szkolenia: warsztatowa

Szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest zaprojektowane w celu rozwijania umiejętności efektywnego porozumiewania się w różnych kontekstach społecznych oraz zawodowych. 

Uczestnicy szkolenia mają szansę na zdobycie wiedzy na temat podstawowych zasad komunikacji, a także na praktyczne ćwiczenia, które umożliwią im zastosowanie nabytych umiejętności w rzeczywistych sytuacjach.

Uczestnicy będą mieli okazję do analizy własnych stylów komunikacji oraz identyfikacji obszarów do poprawy.

Wykorzystanie różnych metod dydaktycznych, takich jak warsztaty i symulacje, sprzyja angażowaniu uczestników oraz ułatwia przyswajanie wiedzy. 

Program jest skierowany do osób na różnych poziomach zaawansowania, które pragną rozwijać swoje umiejętności interpersonalne w celu poprawy efektywności komunikacji w życiu codziennym i zawodowym.

 

WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane z komunikowaniem się z innymi

1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia

2. Otwarcie szkolenie

3. Przedstawienie celów szkolenia i agendy

4. Przedstawienie się uczestników

5. Pre-test

6. Osobiste doświadczenia uczestników związane z komunikowaniem się z innymi

 

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

1. Charakterystyka procesu komunikacji

  1. Model komunikacji – nadawca i odbiorca komunikatu oraz kanały komunikacyjne

  2. Zniekształcenia informacji w procesie komunikacji

  3. Rola schematów myślowych w procesie komunikacji

2. Techniki komunikacyjne budujące efektywną komunikację

  1.  Aktywne słuchanie

  2. Pytania

  3.  Parafraza

 

KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA

1. Komunikaty w procesie komunikacji

  1. Sposoby formułowania komunikatów zapobiegające zniekształceniom informacji
  2. Bariery komunikacyjne

2. Rola mowy ciała w procesie komunikacji

  1. Z perspektywy nadawcy komunikatu

  2. Z perspektywy odbiorcy komunikatu

3.Post-test

4.Ankieta  - KOS

5.Podsumowanie szkolenia

Programy szkoleń

SZKOLENIA Z KOMPETENCJI MIĘKKICH

JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę

 

adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice

Website created in the WebWave website builder

Jesteśmy, aby Ci pomóc.

Sprawdź