Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób
Forma szkolenia: warsztatowa
Rodzaj szkolenia: szkolenie dla menedżerów
Szkolenie dedykowane jest osobom zarządzającym pracownikami, którzy posiadają w tym obszarze doświadczenie, jednak potrzebują rozwijać swoje kompetencje przywódcze. Celem szkolenia jest wzmocnienie osobistego stylu przywództwa, nakierowanego na skuteczne i efektywne realizowanie zadań poprzez prawidłowe zarządzanie zespołem.
WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - OSOBISTE DOŚWIADCZENIA UCZESTNIKÓW ZWIĄZANE ZE WSPÓŁPRACĄ W ZESPOLE ORAZ ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM
1. Część wstępna szkolenia
a. Przedstawienie celów szkolenia i agendy, pre-test
b. Przedstawienie się uczestników szkolenia
2. Gra symulacyjna. Uczestnicy doświadczą:
a. Ustalania celów dla członków zespołu
b. Organizacji pracy (w tym delegowania zadań)
c. Kierowania, motywowania i monitorowania członków zespołu poprzez możliwość odbycia spotkań z zespołem, udzielania informacji
POZNANIE WŁASNEGO POTENCJAŁU I BUDOWANIE AUTORYTETU
1. Budowanie własnej wizji roli menedżera
a. Zdefiniowanie kluczowych umiejętności skutecznego kierowania zespołem
b. Autodiagnoza mocnych stron oraz obszarów do rozwoju - koło kompetencji menedżerskich
2. Budowanie autorytetu i zaufania w zespole
a. Autentyczny autorytet
b. Cechy lidera
c. Budowanie zaufania w zespole
STYLE KIEROWANIA I METODY POSTĘPOWANIA W ZALEŻNOŚCI OD SYTUACJI PRACOWNIKA
1. Model przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda
a. 4 etapy rozwoju zawodowego pracownika
b. 4 style przywódcze - dopasowanie stylu do potrzeb pracownika
2. Odkrywanie czynników motywacji i potrzeb zespołu na poszczególnych etapach rozwoju zawodowego pracownika
a. Rozpoznanie na jakim etapie rozwoju znajduje się pracownik
b. Podział zadań z uwzględnieniem kompetencji pracowników
TOŻSAMOŚĆ I MISJA LIDERA W ORGANIZACJI I JEJ WPŁYW NA ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW
1. Przywództwo
a. Jako proces
b. Jako właściwość
2. Motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników
a. Klasyczne teorie motywacji
c. Podejście do motywowania poprzez poczucie sensu - zastosowanie teorii Viktora E. Frankla w motywowaniu pracowników
INSPIROWANIE ZESPOŁU DO DZIAŁANIA - NARZĘDZIA LIDERA
1. Motywacyjny aspekt delegowania celów i zadań
a. Model delegowania zadań
b. Wpływ trudności zadania na budowę zaangażowania pracownika
c. Motywacja a dopasowanie zadania do preferencji pracownika
2. Modele informacji zwrotnej uwzględniające etap rozwoju zawodowego pracownika
a. Model FUKO
b. Model Pendletona
3. Wsparcie jakie powinien dać lider na drodze realizacji celów zespołu
4.Post-test
5.Ankieta - KOS
6.Podsumowanie szkolenia
PO SZKOLENIU UCZESTNICY:
1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia
2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania
3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego
DEDYKOWANI TRENERZY
JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę
adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice
Website created in the WebWave website builder