Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób
Forma szkolenia: warsztatowa
Rodzaj szkolenia: szkolenie dla menedżerów
Zarządzanie zespołem bywa czasem wyzwaniem nawet dla doświadczonych menedżerów z wysokimi kompetencjami. Jakie są powody dysfunkcji zespołu, którym zarządzają? Co jest powodem niskiej efektywności oraz słabego zaangażowania i gdzie szukać przyczyn takiego zjawiska? Członkowie dysfunkcyjnego zespołu nie ufają sobie, niechętnie korzystają z doświadczeń innych osób, ukrywają błędy, unikają konfliktów, ale też odpowiedzialności, a przede wszystkim nie są zmotywowani do osiągania celów zawodowych. Szkolenie dedykowane jest menedżerom mającym świadomość własnych działań, obserwującym chaos i nieprawidłowości w swoim zespole, jednakże dążącym do pełnego wykorzystania potencjału swojego zespołu.
WPROWADZENIE DO TEMATU SZKOLENIA
1. Wprowadzenie
a. Przedstawienie szkolenia i trenerów (agenda, cele, pre-test)
b. Poznanie oczekiwań uczestników i kontraktowanie spójności z celami szkolenia
c. Poznanie się uczestników
2.Doświadczenie - w kontekście bycia członkiem zespołu dysfunkcyjnego
3. Przywództwo
a. Istota przywództwa
b. Znaczenie przywództwa
c. Przywództwo a zarządzanie, władza a przywództwo
d. Cechy przywódcy i zachowania przywódców
4. Zarządzanie procesami interpersonalnymi i grupowymi
a. Zespoły w organizacjach
b. Cechy dojrzałych zespołów
c. Konflikty interpersonalne, przyczyny i kierowanie konfliktem
5. Zarządzanie komunikowaniem się w organizacjach
a. Komunikowanie się a praca menedżera
b. Formy komunikacji interpersonalnej
c. Formy komunikacji grupowej
MODEL PIĘCIU DYSFUNKCJI PATRICKA LENCIONIEGO
1. Dysfunkcja 1 - brak zaufania i jego wpływ na relacje w zespole oraz na współpracę
2. Dysfunkcja 2 - strach przed konfliktem i jego wpływ na kreowanie rozwiązań
3. Dysfunkcja 3 - brak zaangażowania we współpracę i powierzone obowiązki
4. Dysfunkcja 4 - unikanie odpowiedzialności za realizację powierzonych zadań
5. Dysfunkcja 5 - brak dbałości o wyniki i przebieg pracy
PRZEZWYCIĘŻANIE PIĘCIU DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ
1. Rozwiązania ulepszające pracę zespołu
a. Zdobywanie zaufania i eliminowanie obaw
b. Zwiększanie zaangażowania
c. Uczenie odpowiedzialności
d. Dbanie o wyniki
2. Narzędzia menedżera wpływające na eliminowanie dysfunkcji
a. Konstruktywna informacja zwrotna
b. Udzielanie wsparcia
c. Empatyczne słuchanie
d. Pozwalanie na przejmowanie inicjatywy
e. Pozytywne nastawienie do pracowników
f. Regularne prowadzenie spotkań i rozmów
g. Stawianie zrozumiałych celów
h. Docenianie i motywowanie
3.Post-test
4.Ankieta - KOS
5.Podsumowanie szkolenia
PO SZKOLENIU UCZESTNICY:
1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia
2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania
3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego
DEDYKOWANI TRENERZY
JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę
adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice
Website created in the WebWave website builder