Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób
Forma szkolenia: warsztatowa
Rodzaj szkolenia: szkolenie specjalistyczne
Stres i napięcie są nieodłącznym elementem wielu zawodów. Jeśli jednak oprócz nich w pracy regularnie pojawia się nękanie, zastraszanie czy wyśmiewanie, wówczas problem staje się o wiele bardziej poważny. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się czym jest mobbing w pracy, jak do zdiagnozować i w jaki sposób mu zapobiegać.
ZJAWISKO MOBBINGI I JEGO WPŁYW NA ORGANIZACJĘ ORAZ SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA
1. Część wstępna szkolenia
a. Przedstawienie celów szkolenia, harmonogramu szkolenia, pre-test
b. Przedstawienie się uczestników szkolenia
2. Wprowadzenie do głównego tematu szkolenia
a. Dlaczego nie warto przyzwalać na mobbing - konsekwencje dla firmy i pracodawcy
b. Co sprzyja mobbingowi
c. Wpływ mobbingu na relacje wewnątrz firmy
3. Charakterystyka mobbingu
a. Definicja mobbingu, co to jest i jakie zachowania można zaklasyfikować jako mobbing
b. Płaszczyzny i formy mobbingu
c. Profil mobbera i stosowane taktyki oraz profil ofiary
4. Polityka antymobbingowa
a. Obowiązki pracodawcy wynikające z kodeksu pracy
b. Działania szkoleniowo - doradcze
JAK ZARZĄDZAĆ PRACOWNIKAMI, ABY BUDOWAĆ POZYTYWNĄ ATMOSFERĘ W MIEJSCU PRACY
1. Wzmacnianie skutecznej komunikacji i empatii w zespole
a. Budowanie komunikatów w oparciu o otwartą komunikację w zespole
b. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych
2. Narzędzia skutecznej komunikacji w zespole
a. Komunikat JA
b. Asertywne komunikaty: asertywna prośba do pracownika, asertywne polecenie, odmowa, informacja zwrotna udzielana pracownikowi
3. Zarządzanie konfliktem
a. Co to jest konflikt i jak go rozpoznać
b. Konstruktywne metody rozwiązywania konfliktów w oparciu o negocjacje i mediacje
STRATEGIE REAGOWANIA NA MOBBING Z PERSPEKTYWY PRACOWNIKA - OFIARY LUB ŚWIADKA
1. Profilaktyka mobbingu od strony indywidualnej
a. Reagowanie na zachowania nieakceptowalne pojawiające się w zespole
b. Reagowanie na pojawienie się konfliktu w zespole
2. Reagowanie w sytuacji doświadczania mobbingu
a. Asertywna postawa
b. Techniki obronne
3. Reagowania z pozycji świadka mobbingu
a. Pokazanie mobberowi o zauważeniu zachowań nieakceptowalnych wobec innego pracownika
b. Wsparcie dla ofiary mobbingu
3.Post-test
4.Ankieta - KOS
5.Podsumowanie szkolenia
PO SZKOLENIU UCZESTNICY:
1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia
2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania
3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego
DEDYKOWANI TRENERZY
JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę
adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice
Website created in the WebWave website builder