Zarezerwuj usługę

silver iMac with keyboard and trackpad inside room
24 lutego 2025

Przeciwdziałanie mobbingowi

Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób

Forma szkolenia: warsztatowa

Rodzaj szkolenia: szkolenie specjalistyczne

 

Stres i napięcie są nieodłącznym elementem wielu zawodów. Jeśli jednak oprócz nich w pracy regularnie pojawia się nękanie, zastraszanie czy wyśmiewanie, wówczas problem staje się o wiele bardziej poważny. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się czym jest mobbing w pracy, jak do zdiagnozować i w jaki sposób mu zapobiegać.

 

ZJAWISKO MOBBINGI I JEGO WPŁYW NA ORGANIZACJĘ ORAZ SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA

1. Część wstępna szkolenia

    a. Przedstawienie celów szkolenia, harmonogramu szkolenia, pre-test

    b. Przedstawienie się uczestników szkolenia

2. Wprowadzenie do głównego tematu szkolenia

    a. Dlaczego nie warto przyzwalać na mobbing - konsekwencje dla firmy i pracodawcy

    b. Co sprzyja mobbingowi

    c. Wpływ mobbingu na relacje wewnątrz firmy

3. Charakterystyka mobbingu

    a. Definicja mobbingu, co to jest i jakie zachowania można zaklasyfikować jako mobbing

    b. Płaszczyzny i formy mobbingu

    c. Profil mobbera i stosowane taktyki oraz profil ofiary

4. Polityka antymobbingowa

    a. Obowiązki pracodawcy wynikające z kodeksu pracy

    b. Działania szkoleniowo - doradcze

 

JAK ZARZĄDZAĆ PRACOWNIKAMI, ABY BUDOWAĆ POZYTYWNĄ ATMOSFERĘ W MIEJSCU PRACY

1. Wzmacnianie skutecznej komunikacji i empatii w zespole

    a. Budowanie komunikatów w oparciu o otwartą komunikację w zespole

    b. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych

2. Narzędzia skutecznej komunikacji w zespole

   a. Komunikat JA

   b. Asertywne komunikaty: asertywna prośba do pracownika, asertywne polecenie, odmowa, informacja zwrotna udzielana pracownikowi

3. Zarządzanie konfliktem

   a. Co to jest konflikt i jak go rozpoznać

   b. Konstruktywne metody rozwiązywania konfliktów w oparciu o negocjacje i mediacje

 

STRATEGIE REAGOWANIA NA MOBBING Z PERSPEKTYWY PRACOWNIKA - OFIARY LUB ŚWIADKA

 

1. Profilaktyka mobbingu od strony indywidualnej

    a. Reagowanie na zachowania nieakceptowalne pojawiające się w zespole

    b. Reagowanie na pojawienie się konfliktu w zespole

2. Reagowanie w sytuacji doświadczania mobbingu

    a. Asertywna postawa

    b. Techniki obronne

3. Reagowania z pozycji świadka mobbingu

    a. Pokazanie mobberowi o zauważeniu zachowań nieakceptowalnych wobec innego pracownika

    b. Wsparcie dla ofiary mobbingu

3.Post-test

4.Ankieta  - KOS

5.Podsumowanie szkolenia

 

PO SZKOLENIU UCZESTNICY:

1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia

2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania

3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego

 

DEDYKOWANI TRENERZY

Iwona Mazelanik

 

JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę

 

adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice

Website created in the WebWave website builder

Jesteśmy, aby Ci pomóc.

Sprawdź