Zarezerwuj usługę

three men sitting on chair beside tables
24 lutego 2025

Motywowanie pracowników

Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób

Forma szkolenia: warsztatowa

Rodzaj szkolenia: szkolenie dla menedżerów

Aby skutecznie zarządzać zespołem, menedżerowie muszą dysponować odpowiednimi narzędziami. Jednak samo posiadanie ich nie wystarczy; kluczowe jest ich zrozumienie i umiejętne wykorzystanie, aby osiągnąć zamierzone cele. Wybierając narzędzia do szkolenia, kierowaliśmy się ich użytecznością i funkcjonalnością, koncentrując się na obszarach, które są istotne z punktu widzenia menedżera oraz zespołu. W szczególności uwzględniamy tu motywowanie pracowników, style kierowania, rozwój i zaangażowanie zespołu oraz asertywne zachowania w pracy. Dzięki temu powstał „narzędziownik”, z którego menedżer może korzystać na każdym etapie zarządzania służący budowania i utrzymaniu zaangażowania członków zespołu.

MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW

1. Wprowadzenie

    a. Agenda szkolenia w aspekcie budowania zaangażowania pracowników, pre-test

    b. Indywidualne postawy i doświadczenia związane z motywowaniem pracowników w kontekście oczekiwać względem tematyki szkolenia

2.Wybrane teorie motywacji pracowników

    a. Teoria X i teoria Y McGregora

    b. Etapy rozwoju zawodowego wg Kena Blancharda

3. Style kierowania

    a. Styl delegujący

    b. Styl nakazowy

    c. Styl uczestniczący

    d. Styl prezentujący 
 

KONTRAKT Z ZESPOŁEM

1. Zasady ustalania kontraktu zespołowego

    a. Kluczowe elementy kontraktu zespołowego

    b. Sposoby zbierania oczekiwań od pracowników i metody pracy zmierzające do wypracowania wspólnych zasad

    c. Dobre praktyki w wypracowaniu kontraktu zespołowego

 

INDYWIDUALNA ROZMOWA COACHINGOWA ODKRYWAJĄCA POTRZEBY PRACOWNIKA

1. Odkrywanie potrzeb pracownika

    a. Potrzeby pracownika a motywacja i zaangażowanie w pracy

    b. Jak wygląda "Indywidualna rozmowa coachingowa odkrywająca potrzeby pracownika"

    c. Kluczowe elementy i zasady przeprowadzenia rozmowy w oparciu o wybrane narzędzia

 

SPOTKANIE ROBOCZE Z ZESPOŁEM

 

1. Możliwości stosowania bezpośrednich spotkań z zespołem w budowaniu zaangażowania pracowników

    a. Korzyści dla menedżera i zespołu z organizowania spotkań z zespołem

    b. Działania po stronie menedżera przed organizacją spotkania z zespołem

    c. Korzyści z zaangażowania pracowników w przygotowanie i prowadzenie spotkania

    d. Zasady prowadzenia spotkań z zespołem

 

COACHING ON THE JOB Z WYKORZYSTANIEM INFORMACJI ZWROTNEJ

 

1. Trening w terenie jako narzędzie zwiększające skuteczność działania pracownika

    a. Zasady prowadzenia coaching on the job

    b. Zastosowanie modelu Pendletona w przekazywaniu informacji zwrotnej pracownikowi

    c. Motywacja a dopasowanie zadania do preferencji pracownika

 

ASERTYWNOŚĆ W PRACY MENEDŻERA

 

1. Postawa asertywna w relacjach z innymi - wprowadzenie

    a. Czym jest asertywność i co to znaczy być asertywnym menedżerem

    b. Strategie zachowań

    c. Konsekwencje bycia asertywnym - pozytywne i negatywne (krótkoterminowe i długoterminowe)

2. Narzędzia wykorzystywane w budowie asertywnych komunikatów

    a. komunikat "JA"

    b. Model informacji zwrotnej FUKO

    c. Metoda "zdartej płyty"

    d. stawianie granic

 

SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z ODCHODZĄCYM PRACOWNIKIEM

 

1. Budowanie wizerunku pracodawcy w sytuacji odejścia pracownika

    a. Rola menedżera w kreowaniu pozytywnych relacji z odchodzącym pracownikiem

    b. Korzyści dla menedżera, zespołu i organizacji wynikające z utrzymania pozytywnych relacji z odchodzącym pracownikiem

3.Post-test

4.Ankieta  - KOS

6.Podsumowanie szkolenia

 

PO SZKOLENIU UCZESTNICY:

1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia

2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania

3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego

 

DEDYKOWANI TRENERZY

Iwona Mazelanik

Łukasz Frątczak

 

JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę

 

adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice

Website created in the WebWave website builder

Jesteśmy, aby Ci pomóc.

Sprawdź