Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób
Forma szkolenia: warsztatowa
Rodzaj szkolenia: szkolenie dla menedżerów
Aby skutecznie zarządzać zespołem, menedżerowie muszą dysponować odpowiednimi narzędziami. Jednak samo posiadanie ich nie wystarczy; kluczowe jest ich zrozumienie i umiejętne wykorzystanie, aby osiągnąć zamierzone cele. Wybierając narzędzia do szkolenia, kierowaliśmy się ich użytecznością i funkcjonalnością, koncentrując się na obszarach, które są istotne z punktu widzenia menedżera oraz zespołu. W szczególności uwzględniamy tu motywowanie pracowników, style kierowania, rozwój i zaangażowanie zespołu oraz asertywne zachowania w pracy. Dzięki temu powstał „narzędziownik”, z którego menedżer może korzystać na każdym etapie zarządzania służący budowania i utrzymaniu zaangażowania członków zespołu.
MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
1. Wprowadzenie
a. Agenda szkolenia w aspekcie budowania zaangażowania pracowników, pre-test
b. Indywidualne postawy i doświadczenia związane z motywowaniem pracowników w kontekście oczekiwać względem tematyki szkolenia
2.Wybrane teorie motywacji pracowników
a. Teoria X i teoria Y McGregora
b. Etapy rozwoju zawodowego wg Kena Blancharda
3. Style kierowania
a. Styl delegujący
b. Styl nakazowy
c. Styl uczestniczący
d. Styl prezentujący
KONTRAKT Z ZESPOŁEM
1. Zasady ustalania kontraktu zespołowego
a. Kluczowe elementy kontraktu zespołowego
b. Sposoby zbierania oczekiwań od pracowników i metody pracy zmierzające do wypracowania wspólnych zasad
c. Dobre praktyki w wypracowaniu kontraktu zespołowego
INDYWIDUALNA ROZMOWA COACHINGOWA ODKRYWAJĄCA POTRZEBY PRACOWNIKA
1. Odkrywanie potrzeb pracownika
a. Potrzeby pracownika a motywacja i zaangażowanie w pracy
b. Jak wygląda "Indywidualna rozmowa coachingowa odkrywająca potrzeby pracownika"
c. Kluczowe elementy i zasady przeprowadzenia rozmowy w oparciu o wybrane narzędzia
SPOTKANIE ROBOCZE Z ZESPOŁEM
1. Możliwości stosowania bezpośrednich spotkań z zespołem w budowaniu zaangażowania pracowników
a. Korzyści dla menedżera i zespołu z organizowania spotkań z zespołem
b. Działania po stronie menedżera przed organizacją spotkania z zespołem
c. Korzyści z zaangażowania pracowników w przygotowanie i prowadzenie spotkania
d. Zasady prowadzenia spotkań z zespołem
COACHING ON THE JOB Z WYKORZYSTANIEM INFORMACJI ZWROTNEJ
1. Trening w terenie jako narzędzie zwiększające skuteczność działania pracownika
a. Zasady prowadzenia coaching on the job
b. Zastosowanie modelu Pendletona w przekazywaniu informacji zwrotnej pracownikowi
c. Motywacja a dopasowanie zadania do preferencji pracownika
ASERTYWNOŚĆ W PRACY MENEDŻERA
1. Postawa asertywna w relacjach z innymi - wprowadzenie
a. Czym jest asertywność i co to znaczy być asertywnym menedżerem
b. Strategie zachowań
c. Konsekwencje bycia asertywnym - pozytywne i negatywne (krótkoterminowe i długoterminowe)
2. Narzędzia wykorzystywane w budowie asertywnych komunikatów
a. komunikat "JA"
b. Model informacji zwrotnej FUKO
c. Metoda "zdartej płyty"
d. stawianie granic
SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z ODCHODZĄCYM PRACOWNIKIEM
1. Budowanie wizerunku pracodawcy w sytuacji odejścia pracownika
a. Rola menedżera w kreowaniu pozytywnych relacji z odchodzącym pracownikiem
b. Korzyści dla menedżera, zespołu i organizacji wynikające z utrzymania pozytywnych relacji z odchodzącym pracownikiem
3.Post-test
4.Ankieta - KOS
6.Podsumowanie szkolenia
PO SZKOLENIU UCZESTNICY:
1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia
2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania
3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego
DEDYKOWANI TRENERZY
JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę
adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice
Website created in the WebWave website builder