Zarezerwuj usługę

person holding purple and white card
24 lutego 2025

Funkcje zarządzania

Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób

Forma szkolenia: warsztatowa

Rodzaj szkolenia: szkolenie dla menedżerów

Celem szkolenia jest przybliżenie menedżerom funkcji zarządzania. Do każdej z opisanych funkcji zostały dobrane odpowiednie narzędzia, rekomendowane do wykorzystania przez menedżera. Zarządzanie w pierwszej kolejności dotyczy ludzi, tak, więc w niniejszym szkoleniu główny nacisk został położony na wykonywanie funkcji zarządzania w kontekście zarządzania zespołem pracowników.

 

WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - OSOBISTE DOŚWIADCZENIA UCZESTNIKÓW ZWIĄZANE ZE WSPÓŁPRACA W ZESPOLE ORAZ ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM

 

1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia

    a. Otwarcie szkolenia

    b. Przedstawienie celów i agendy, pre-test

    c. Przedstawienie się uczestników

2. Uczestnicy doświadczą:

    a. Planowanie - ustalania celów

    b. Organizacji pracy (w tym delegowania zadań)

    c. Kierowania i monitorowania poprzez możliwość odbycia spotkań z zespołem, udzielania informacji zwrotnych

  

 

FUNKCJE ZARZĄDZANIA - WPROWADZENIE

1. Role pełnione przez menedżerów (wg Henry Mintzberg'a)

   a. Role interpersonalne, które przewidują kontakty z innymi ludźmi: reprezentant, przywódca, łącznik

    b. Role informacyjne, które wymagają przetwarzania informacji: obserwator, propagator, rzecznik

   c. Role decyzyjne, odnoszące się do decyzji, które trzeba podjąć: przedsiębiorca, przeciwdziałający zakłóceniom, dysponent zasobów, negocjator

2. Umiejętności menedżerskie

    a. Umiejętności techniczne

    b. Umiejętności interpersonalne (społeczne)

    c. Koncepcyjne

    d. Diagnostyczne i analityczne

3. Funkcje zarządzania - charakterystyka

    a. Planowanie i podejmowania decyzji - określanie celów organizacji i decydowanie o najlepszym sposobie ich osiągnięcia

    b. Organizowanie - logiczne grupowanie działań i zasobów

    c. Przewodzenie/Motywowanie - zespół procesów wykorzystywanych w celu sprawienia, by członkowie organizacji współpracowali ze sobą w interesie organizacji

    d. Kontrolowanie - obserwowanie postępów organizacji w realizacji jej celów

 

FUNKCJE ZARZĄDZANIA - PLANOWANIE

1. Cele i ich rola w planowaniu

    a. Rodzaje celów ze względu na poziomy organizacyjne: cel strategiczny, cel taktyczny, cel operacyjny

    b. Funkcje celów w planowaniu

    c. Wyznaczanie celów zgodnie z regułą SMART

 2. Podział zadań z uwzględnieniem kompetencji pracowników w oparciu o model przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda

    a. Chce, ale nie potrafi - Entuzjastyczny lub Ostrożny debiutant

    b. Nie chce i nie potrafi - Adept bez iluzji lub Rozczarowany adept

    c. Nie chce, ale potrafi - Kompetentny, ale ostrożny praktyk

    d. Chce i potrafi - Samodzielny ekspert

  

FUNKCJE ZARZĄDZANIA - ORGANIZOWANIE

1. Organizowanie jako konstruowanie organizacji

    a. Projektowanie stanowisk pracy

    b. Grupowanie stanowisk pracy

    c. Ustalanie hierarchicznej zależności

    d. Rozdzielanie uprawnień decyzyjnych pomiędzy poszczególne stanowiska pracy

    e. koordynacja czynności pomiędzy stanowiskami oraz zróżnicowanie stanowiska pracy

 2. Delegowanie i jego rola w organizowaniu

    a. Dążenie do zwiększenia ilości wykonywanej pracy

    b. Lepsze przygotowanie do zadań

    c. Podnoszenie kwalifikacji pracowników

3. Delegowanie zadań wg modelu ABC (model zakresów odpowiedzialności)

    a. Podział zadań

    b. Powierzenie zadań pracownikom

 

FUNKCJE ZARZĄDZANIA - PRZEWODZENIE/MOTYWOWANIE

1. Przywództwo

    a. Jako proces

    b. Jako właściwość

2. Motywowanie

    a. Klasyczne teorie motywacyjne

    b. Podejście do motywowania poprzez poczucie sensu - zastosowanie teorii Viktora E. Frankla w motywowaniu pracowników

 

 

FUNKCJE ZARZĄDZANIA - KONTROLOWANIE

1. Kontrolowanie

    a. Obszary podlegające kontroli

    b. Etapy procesu kontrolowania

    c. Monitorowanie realizacji celów

    d. Poziomy monitorowania

 2. Informacja zwrotna jako narzędzie pomocne w procesie kontroli

    a. Główne zasady udzielania informacji zwrotnej

    b. Informacja zwrotna wg modelu Pendletona

3.Post-test

4.Ankieta  - KOS

5.Podsumowanie szkolenia

 

PO SZKOLENIU UCZESTNICY:

1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia

2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania

3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego

 

DEDYKOWANI TRENERZY

Iwona Mazelanik

Łukasz Frątczak

 

JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę

 

adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice

Website created in the WebWave website builder

Jesteśmy, aby Ci pomóc.

Sprawdź