Zarezerwuj usługę

person holding vehicle steering wheel
03 lutego 2025

Asertywność w praktyce

Czas trwania: 2 dni
Liczebność grupy: 7 - 12 osób

Forma szkolenia: warsztatowa

Rodzaj szkolenia: szkolenie z kompetencji miękkich

 

Szkolenie z asertywności ma na celu rozwijanie umiejętności skutecznej komunikacji oraz wyrażania swoich potrzeb i emocji w sposób szanujący zarówno siebie, jak i innych. Uczestnicy poznają techniki, które pomogą im radzić sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych, a także nauczą się, jak stawiać granice. Szkolenie obejmuje ćwiczenia praktyczne, które pozwalają na zastosowanie zdobytej wiedzy w codziennym życiu. Dzięki temu uczestnicy zyskają większą pewność siebie oraz umiejętność komunikacji z innymi opartą na poszanowaniu praw swoich i innych, co pozytywnie wpłynie na ich relacje zawodowe i osobiste.

 

WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane
z przyjmowaniem różnych postaw w życiu

 

1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia   
2. Pre-test

3. Postawy jakie przyjmuje w relacjach interpersonalnych

    a. Charakterystyka postaw: agresywnej, uległej, manipulacyjnej i asertywnej

    b. Źródła i przyczyny przyjmowania różnych postaw

4. Charakterystyka zachowań asertywnych

    a. Zalety komunikacji asertywnej, podstawy teoretyczne, istota komunikatów asertywnych

    b. Typy problemów z przyjmowaniem postawy asertywnej

 

BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ

1. Budowanie poczucia własnej wartości

  1. Świadomość własnego potencjału

  2. Jak korzystać z praw osobistych przy budowaniu postawy asertywnej

  3. Wszystko zaczyna się w głowie, czyli monolog wewnętrzny - komunikacja z samym sobą jako zagrożenie lub wzmocnienie

2. Budowanie i umacnianie głosu "Dorosłego" wspierające budowanie postawy asertywnej

  1.  Wewnętrzne siły, które kierują naszą aktywnością: siła osobistych potrzeb, siła norm i powinności oraz siła decyzji

  2. Rozstrzyganie wewnętrznego sporu przez dominację

  3. Rozstrzyganie wewnętrznego sporu przy użyciu głosu "Dorosłego"

 

ZACHOWANIA ASERTYWNE

 

1. Asertywna odmowa

  1. Model asertywnej odmowy

  2. Techniki wspierające asertywną odmowę: "zdarta płyta", "ugięcie się", "jestem słoniem"

2. Asertywne techniki obronne

  1. Asertywna konfrontacja przekonań

  2. Asertywne reagowanie na krytykę

3.Post-test

4.Ankieta  - KOS

5.Podsumowanie szkolenia

 

PO SZKOLENIU UCZESTNICY:

1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia

2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania

3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego

 

DEDYKOWANI TRENERZY

Iwona Mazelanik

 

JKR Training Szkolenia & Doradztwo Spółka Jawna Iwona Mazelanik, Jarosław Drzazga z siedzibą
w Katowicach przy ul. Pierwiosnków 24 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach X Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000314432, posiadająca NIP: 6312572040 oraz REGON: 241019056, reprezentowana przez: Iwonę Mazelanik i Jarosław Drzazgę

 

adres biura: T. Boya Żeleńskiego 83 40-750 Katowice

Website created in the WebWave website builder

Jesteśmy, aby Ci pomóc.

Sprawdź